Fasii de morcov si dovlecel cu unt si miere



Credeti-ma ca va veti indragosti de aceasta garnitura. Este usoara, delicata si are o textura ce o sa va incante. Inlocuieste cu succes orice alta garnitura, la fel de buna, insa minuntatia asta nu urca acul caloriilor.  Am auzit si eu ëxpresia „morcovul ingrasa” – cred ca se plictisea rau cel care a lansat-o :).
Mâncând doar o jumătate de cană de morcovi în fiecare zi, organismul nostru asimilează 2g de fibre dietetice, beta-carotina, 127 mg de potasiu si 6 g de vitamina C. Morcovul mai contine o serie de substante benefice organismului nostru: acid folic, vitamina K si calciu. Si … SOC! o jumatate de cana de morcovi are doar 50 de calorii. Morcovii împiedică formarea depozitelor pe pereții arteriali prevenind atacurile cardio-vasculare la bolnavii de ateroscleroză. Un morcov mare mâncat zilnic aduce un aport de 11.000 UI (Unități Internaționale) de vitamina A din beta-caroten (sursa:Biblia Vitaminelor de Earl Mindell si Wikipedia). Mai este o intreaga poveste si in jurul caloriilor din morcov versus caloriile dintr-o gogoasa…asta intr-un alt episod :)
Dovlecelul are 95% apă si 100 g are 20-27 calorii! Contine  potasiu,  sodiu, calciu, magneziu, zinc, fosfor, cupru și fier, o serie de acizi organici, vitamine C, B, K, A. . Sucul de dovlecel este considerat un adevarat medicament – este diuretic, laxativ, tonifica organismul, previne bolile cardiovasculare, este pansament gastric, imbunatateste memoria, protejeaza vederea, are efect general anti-inflamator si este folosit cu succes in cosmetica.

V-am convins? :))

Daca da, sa trecem la gatit!

Aveti nevoie de:
 – 500 g morcovi
 – 1 dovlecel mai mare
– 1-2 linguri de unt
– 1-2 linguri de miere
– patrunjel

Curatati morcovii si dovlecelul de coaja. Folosind cutitul de curatat, taiati legumele pe lung, obtinand astfel fasii, la fel ca in imaginea de mai jos:

Puneti o oala cu apa si sare la fiert. Blansati apoi legumele timp de 30 de secunde. Nu depasiti timpul pentru ca veti risca sa inmuiati prea tare legumele si sa pierdeti textura despre care va vorbeam la inceputul acesti retete. Procedeul de blansare presupune oparirea legumele in apa fiarba pentru o perioada foarte scurta de timp.
Sa revenim, dupa blansare, scoateti legumele intr-o sita pentru a scapa de excesul de apa.
Puneti o tigaie pe foc – topiti untul si adaugati mierea. Sotati legumele pentru cateva minute. Nu uitati de sare si piper :). Adaugati patrunjelul tocat si serviti imediat.

Rezultatul:


Puteti pune aceasta garnitura alaturi de orice tip de carne sau peste – sau o puteti manca ca atare! 

Light good garnish of carrot and zucchini with butter and honey! Enjoy!

Don't be selfish...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Nu sunt comentarii

    Intorduceti codul de siguranta

    captcha