7 posts from month 09/2013

Pui cu lamaie, busuioc si chili

Ador mancarea din Grecia. Stiu ca rafinamentul nu este punctul forte al grecilor. Insa faptul ca bucataria lor are la baza ingrediente naturale pentru mine este un plus. Se spune ca prima carte de bucate a fost scrisa de un grec i.e.n. S-au perindat ceva popoare pe teritoriul grecilor, drept urmare bucataria lor a imprumutat putin de la turci, putin de la venetieni... Insa si-au pastrat baza: bucataria mediteraneana.  Le multumim grecilor pentru uleiul de masline. Uleiul de masline, ... Continue Reading

Usturoi copt

Usturoiul copt...este...cum sa va zic eu...este...in-cre-di-bil!Daca nu l-ati incercat pana acum va rog sa o faceti! Usturoiul copt isi pastreaza aroma, insa intr-o forma blanda! Este cremos si foarte aromat si il puteti folosi la atat de multe retete...dar mai bine va inspirati din retele viitoare postate pe acest blog :).Sa povestim putin despre usturoi. Clar, nu face parte din clasa curcubitaceelor si nu are 95% apa :)). Inca din vechi timpuri, din Egiptul antic, usturoiul era folosit pentru ... Continue Reading

Fasii de morcov si dovlecel cu unt si miere

Credeti-ma ca va veti indragosti de aceasta garnitura. Este usoara, delicata si are o textura ce o sa va incante. Inlocuieste cu succes orice alta garnitura, la fel de buna, insa minuntatia asta nu urca acul caloriilor.  Am auzit si eu ëxpresia "morcovul ingrasa" - cred ca se plictisea rau cel care a lansat-o :). Mâncând doar o jumătate de cană de morcovi în fiecare zi, organismul nostru asimilează 2g de fibre dietetice, beta-carotina, 127 mg de potasiu si 6 g de vitamina C. ... Continue Reading

Salmon swiss roll

Sau rulada cu somon fumee. Am vazut ca sunt multe retete de rulada in stil Dukan. Hop si eu cu una :)).Pentru "blat" aveti nevoie:- 2 oua (separati albusul de galbenus)- 3 linguri de amidon de porumb (nu fiti calici sa le puneti cu varf!) :). Puteti face si cu 1 lingura de amidon si 2 linguri de tarate de grau.- 1/2 lingurita praf de copt- 1 lingura generoasa de branza 0,2 % grasime.Pentru umplutura:- 200 g branza 0,2 % grasime- 100 g somon fumee- seminte de chimen- marar- sareAlbusul de bate ... Continue Reading

Light tuna muffins

O alta reteta inspirata din dieta Dukan - briose cu ton. Sunt delicioase!Reteta este foarte simpla si nu veti aloca mai mult de 15 minute pregatirii ei. Asadar avem nevoie de: - 6 linguri tarate de ovaz- 3 linguri tarate de grau- 2 oua- 5-6 linguri de iaurt- 1 lingurita praf de copt- 1 cutie de ton.Amestecam taratele cu praful de copt. Eu taratele le-am macinat (voi procedati dupa preferinte). Adaugati ouale, iaurtul si tonul. Si..gata! :)Puneti amestecul in formele de briose si fuga cu ... Continue Reading

Deliciu Scotian

M-am tot gandit cu ce reteta sa incep...grea decizie! Aiurea :))) ! Nu am (inca) portofoliu de retete! Asa ca voi incepe sa va impartasesc din ceea ce voi prepara de acum incolo. Astazi am incercat sa fac o reteta in varianta Dukan (varianta ce poate fi consumata inclusiv in faza de Atac) a oualor scotiene. Reteta originala se face cu un amestec de carne folosit la carnati, pesmet si faina. Restul ingredientelor sunt "safe" pentru silueta :). Asadar, pentru prepararea oualor scotiene avem ... Continue Reading

Light Good Food

Gatitul este o treaba foarte usoara! Nimic complicat! Parol! Am plecat la drum cu ideea de a reduce numarul de calorii...uneori cu succes, alterori cu mai putin (deloc) succes. Sustin sus si tare ca orice este pregatit acasa este mult mai sanatos, si pentru minte si pentru corp! Stim ce punem in mancare....deci o controlam! Light inseamna mai mult decat 0% grasimi! Light inseamna mai mult decat verdeata! Light inseamna sa cautam si sa gasim ceea ce este potrivit pentru ... Continue Reading